Samsun
+3...+13° C

SSB TV

Kullanıcı Oyu: 0 / 5

Yıldız etkin değilYıldız etkin değilYıldız etkin değilYıldız etkin değilYıldız etkin değil
 

 

FacebookMySpaceTwitterDiggDeliciousStumbleuponGoogle BookmarksRedditNewsvine

YÖNETİM KURULU BAŞKANI (E) KORG. Y. SELÇUK SAKA - Yok efendim.

BAŞKAN - Genel Kuruldan bu konuda herhangi bir söz almak isteyen? .. Yok.

Bu konuda verilmiş karar niteliğinde bir önerge var; okutuyorum:

2001 Yılı 41. Olağan Genel Kurul Divan Başkanlığına

Önerge No: 16

  1. Genel Kurulun almış olduğu 4 No'lu Temenni Kararı uyarınca Kurum tarafından hazırlanan Fizibilite Raporunun kabulü ile Elazığ'a OYPA Mağazası açılmasının uygun olmadığına ilişkin raporun onaylanmasını,

Arz ve teklif ederiz. (Karar niteliğinde)

BAŞKAN - Önergeyi oylarınıza sunuyorum: Kabul eden­ler ... Etmeyenler ... Önerge kabul edilmiştir. Gündemin 12. maddesine geçiyoruz.

GÜNDEM MADDESi 12: 2001 Yılı Çalışma Programı ve Bütçesinin sunulması, görüşülmesi ve karara bağlanması.

BAŞKAN - Bu konuda verilmiş bir önerge var; okutuyorum:

2001 Yılı 41. Olağan Genel Kurul Divan Başkanlığı­na

önerge No: 17

Yeni gündemin 12. maddesi gereğince 2001 yılı Çalışma Programı ve Bütçesi toplantı öncesinde tüm Genel Kurul üyelerine gönderilmiş ve incelenmiş olup, rapor hakkında yapılacak eleştirilere yeterli zamanın ayrılabilmesini temin amacıyla, anılan raporun okunmamasını,

Arz ve teklif ederiz.

BAŞKAN - Önergeyi oylarınıza sunuyorum: Kabul edenler ... Kabul etmeyenler. .. Önerge kabul edilmiştir.

Bu konuda Maliye Albay Yücel BOZTUNA söz istemiştir.

Buyurun.

MLY.ALB. YÜCEL BOZTUNA - Sayın Komutanım, Genel Kurulun Değerli Üyeleri;

Ülkemizin içinde bulunduğu genel ekonomik durum ve Kurum'ca plan hedeflerine göre hazırlanan 2001 yılı Çalışma Programı Genel Kurul üyelerinin katılımlarıyla incelenmiştir.

2001 yılı Çalışma Programı ve Bütçesi, uygulanmakta olan genel ekonomik politikalardan ve konjonktürden büyük ölçüde etkilenecektir.

Kurum'un 2001 yılı Bütçesi'nin, 2001 yılının Kasım ayında yaşanan krizin uluslararası finans kuruluşlarının yardımlarıyla atlatıldığı ve piyasaların tekrar eski dengesine oturmaya başladığı bir dönemde iyimser bir yaklaşımla hazırlanmış olması; ancak, 2001 yılı Şubat ayında yaşanan ekonomik krizin devam etmesi ve hükümetin dalgalı kur sistemine geçmiş olması nedenleriyle revize edilmesine ihtiyaç olduğu değerlendirilmiştir.

Kurum'un 2001 yılı Bütçesi ve Programını özetlemek gerekirse;

1-       Nakit Bütçesi,

2-       Gider Bütçesi,

3-       Gelir Bütçesi,

Olmak üzere üç ayrı bölümde hazırlanmıştır.

Nakit Bütçesinin 579.2 trilyon, Gider Bütçesinin 13.8 trilyon, Gelir Bütçesinin ise 234.8 trilyon olarak hesap ve tahmin edildiği tespit edilmiştir.

Kurum varlığının, 2001 yılında, 2000 yılına göre % 47.9 oranında artarak 815.7 trilyon liraya ulaşacağı, enflasyon oranının % 27 olarak tahmin edildiği ortamda Kurum net varlığındaki reel büyümenin % 20.9 olarak hedeflendiği görülmektedir.

Kurum'un işletme gider ve faaliyetlerinden 234.8 trilyon Türk Lirası gelir elde edeceği, buna karşılık 13.8 trilyon gider yapılarak 221 trilyon Bilanço karının elde edileceği he­sap ve tahmin edilmektedir. Bu rakamın, 2000 yılına göre % 35'Iik bir artışı ifade ettiği anlaşılmaktadır.

Ayrıca, yaklaşık olarak 235 trilyon Türk Lirası aktuaryel kar elde edilerek, bu karın tamamının üyelere dağıtılması halinde % 37.7 oranında; yani, TÜFE + 10.7 ortalama bir nema sağlanacağı beklenmekte olup, bu oranın, 2000 yılı nema oranı olan O/o 55.4 rakamının gerisinde kalacağı değerlendirilmektedir.

Kurum'un 2001 yılı Program ve Bütçesi ayrıntılarıyla in­celendiğinde;

579.2 trilyon lira olarak hesap ve tahmin edilen Nakit Bütçesi içerisinde yer alan nakit çıkışları 2000 yılı Çalışma Programı ve Bütçesiyle mukayeseli olarak yansıda sunulmuştur. Yansıda da sunulduğu gibi, harcama kalemlerinin nakit çıkışları üzerindeki payları yıllara göre değişiklik arz etmekte olup, artma ve eksilmeler yansıda görülmektedir. Sosyal hizmetlerdeki % 32.2'1ik eksilme, Türkiye Vakıf­lar Bankası Genel Müdürlüğünce 3 katı limitli olarak uygulanan Vakıfbank Bankomat 7/24 Açık Kredi Hizmetleri'nin 2001 yılında da devam edeceği varsayımından kaynaklanmaktadır. Hazır değerlerdeki artış ile özellikle sosyal hizmet harcamalarının azalması ve gelir amaçlı yatırımların 2000 yılı Programı seviyesinde gerçekleşmesi planlanmıştır.

Gelir amaçlı yatırımlardaki % 33'Iük eksilme, iştiraklere yapılacak nakit çıkışlarının azalmasından ve hisse senedi alımına fon ayrılmamasından kaynaklanmıştır.

OYAK'ın iştiraklerinden 2000 yılında ve daha önceki yıllarda zarar eden veya Kurum'a kar payı ödeyemeyen kuruluşlardan yansıda görülenlere toplam 47.5 trilyon lira tutarında sermaye artırımının Kurum payı olarak planlandığı tespit edilmiştir.

Kurum Yönetimince, bu iştiraklerin kazanılarak, rasyonel ve verimli çalışma ortamına kavuşturulması düşüncesiyle sermaye artışı yapıldığı değerlendirilmesine rağmen, bu iştiraklerden 2001 yılında zarar edenlerin veya karlılığı düşük olup kar payı ödeyemeyenlerin yeniden değerlendirmeye tabi tutulup, çok radikal tedbirler alınarak, Kurum'a olan mali yüklerine son verilmesinin uygun olacağı kıymetlendirilmektedir.

2001 yılı Kurum'un nakit girişleri 2000 yılıyla mukayeseli olarak incelendiğinde, yansıda görülen rakam ve yüzdelere ulaşılmıştır.

Belirgin artışlardan olan çeşitli kaynaklardaki artış, 2001 yılında ENTAŞ'ın satışından dolayı tahsil edilecek olan 2.1 trilyon liradan kaynaklanmaktadır.

Konut inşaat kaynaklarındaki artış ise, Ankara-Eryaman’da inşaatına başlanılacak olan 1. Etap 688 konuta ait üye ödentilerinden oluşmaktadır. Kurum'un 2001 yılı Planlanan Gelir Bütçesi 234.8 trilyon Türk Lirası olarak tahmin edilmektedir.

2001 yılına ait planlanan Gider Bütçesinin 13.8 trilyon lira olacağı tahmin edilmektedir.

Bir önceki yıla göre% 101 oranında artırılan Gider Bütçesi içerisinde yönetim giderleri payı % 89.8; gayrimenkul giderleri % 2; finansman giderleri % 2.7 ve diğer giderler % 5 olarak planlanmış olup, planlamada en fazla artış % 109 oranıyla yönetim giderlerinde olmuştur.

Hükümetçe yayınlanan tasarruf tedbirleri paralelinde, genel giderlerde azami tasarrufa gidilerek, gerekli önlemler alınmalıdır.

2001 yılı Çalışma Programı ve Bütçesinin değerlendirmesi yapıldığında;

1) Üyelerin konut ihtiyaçlarını gidermek amacıyla arsa alımlarına devam edilmesi,

2) Ölüm ve maluliyet yardımlarına mevcut sisteme göre devam edilmesi,

3) Üyelikte 29 yılını dolduran üyeler ile kadrosuzluk nedeniyle emekliye sevk edilmelerine 2 yıl kalan üyelerin talep ettikleri tarihteki rezervlerinin % 80'ini geçmemek üzere rezervleri içerisindeki ek kanuni yardım ve kar paylarının borç olarak verilmesi,

4) Konut kredisi hizmetlerinde yapılacak bir revizyona kadar; Konut kredisi limitlerinin 1.5.2001 tarihinden itibaren 10 milyar liradan 12.5 milyar liraya yükseltilmesi,

-         Aylık faiz oranlarının, 36 ay vade için aylık % 3; 117 ay vade için aylık % 3.5; ara vadelerde ise aylık % 3 ile % 3.5 arasında uygulanması, - Bakiye borcunu kapatmada % 18 ile % 4 arasına indirim yapılması,

-         Kurum konutlarında kullanılacak olan kaynakmaliyet farkı faiz oranının % 4 olarak uygulanması,

-         Gecikme faizinin Amme Alacaklarının Tahsili Hakkındaki Kanun hükümlerine göre alınmakta olan gecikme faiziyle eşitlenmesi ve günlük olarak hesaplanmasına devam edilmesi, 5) Borç verme hizmetinde yapılacak bir revizyona kadar; -   Aidata esas maaşın 2 katı limitli aylık % 3 faiz, 6 ay vade,

-         Aidata esas maaşın 2 katı limitli aylık% 3.5 faiz, 9-12 ay vade,

-         Fevkalade borçlarda aylık % 3 faiz, 48 ay vade olarak Borç verme uygulamasının devam ettirilmesi,

-         Vakıfbank ile yapılan protokol doğrultusunda aidata esas maaşın 3 katı limitli aylık% 4 faiz, 12 ay vade uygulamasının sürdürülmesi, Bu uygulama çerçevesinde, üye, Kurum'dan aidata esas maaşın 2 katı limitli borç verme hizmetinden veya Vakıfbank kanalıyla OYAK üyelerine aidata esas maaşın 3 katı limitli olarak sunulan Vakıfbank 7/24 Açık Kredi Hizmetlerinden birini seçmesi ve sadece birinden yararlanması,

6) 40. Genel Kuru'lun almış olduğu karar gereği, konut kredilerinde ve borç verme hizmetinde uygulanan faiz oranlarının ekonomik konjonktür dikkate alınarak sürekli gözden geçirilmesi; Yönetim Kurulunca, ihtiyaç duyuldu­ğunda, uygulanan faiz oranlarında değişiklik yapılması,

7) Üyelerin ölümleri halinde Ordu Pazarları mal kredisi ve Kurum Borç Verme bakiyelerinin silinmesi uygulamasına devam edilmesi,

8) Ordu Pazarları Girne Mal Kredisi'nin 1 Mayıs 2001 tarihinden itibaren 1 milyar 200 milyon Türk Lirasından 1.5 milyar Türk Lirasına yükseltilerek uygulanmaya başlanması ve limit artışı için gerekli fonun Ordu Pazarları özkaynaklarıyla karşılanması, mal kredisi faiz oranının yıllık % 30 oranında devam etmesi, gecikme ve eksik ödeme tutarlarına uygulanacak gecikme faizinin 6183 sayılı Amme Ala­caklarının Tahsili Hakkında Kanun hükümlerine göre alınmakta olan gecikme faiziyle eşitlenmesi ve günlük olarak hesaplanması,

9)       Kar payının kar payına aylık % 3 faiz uygulanması,

10)     Kurum'un fırsat yatırımlarında kullanılacak kaynağının Kurum plasmanından veya Kurum dışı kaynaklardan sağlanması uygun görülmüştür.

Temel hedeflere ulaşmak için, yıl içinde ekonomideki gelişmelere paralel olarak gerekli önlemlerin zamanında alınması ve bütçede gerekeli değişikliğin yapılması hedeflenerek; TEFE'de % 22, TUFE'de % 27, ortalama dolar kuru 940,000 lira, ortalama Alman Markı kuru 442,000 li­ra öngörüsünün revize edilmesinin gerekli olduğu değerlendirilmektedir.

Ekonomik istikrarın sağlanamadığı ve temel ekonomik büyüklüklerin belirlenemediği bir ortamda hazırlanan 2001 yılı Çalışma Programı ve Bütçesinde;



Çevrimiçi Ziyaretçi

16737 ziyaretçi ve 0 üye çevrimiçi

Köşe Yazarı



Son Köşe Yazısı

Köşe Yazarı



ANKET

Oyak çalışanlarından memnunmusunuz
  • Toplam oy: (0%)
  • Toplam oy: (0%)
Toplam oy:
İlk oy:
Son oy:

ANKET

OYAK'ta yolsuzluk yapılıyor mu?
  • Toplam oy: (0%)
  • Toplam oy: (0%)
Toplam oy:
İlk oy:
Son oy:

ANKET

OYAK nemasından memnunmusunuz
  • Toplam oy: (0%)
  • Toplam oy: (0%)
Toplam oy:
İlk oy:
Son oy:

ANKET

OYAK yatırımlarından memnunmusnuz
  • Toplam oy: (0%)
  • Toplam oy: (0%)
Toplam oy:
İlk oy:
Son oy: