Sayfa 4 / 4

Aynı Kararın bir başka bölümünde, 1 Haziran 2000 tarihinden itibaren kaynak-maliyet farklarının üyelerden peşin veya en fazla 36 aya kadar vade uygulanarak tahsil edilmesini, vadeli ödemelerde ise aylık 2,55 faiz uygulanmasını öngören bir karardı. Bu Kararda belirtildiği üzere uygulama yapılmıştır.
Yine aynı Kararın devam eden 6. bölümünde ise, konut kredisi borcunu kapatan üyelerimize yönelik olarak yapılması öngörülen çalışmalar vardı.
Bu, yansıda belirtiyor. Bu Kararda belirtildiği üzere uygulama gerçekleştirilmiştir.
Yine 4 No'lu Kararın 7. bölümünde, konutla ilgili olarak tahsil edilecek alacakların gecikme faizine yönelik bir karar vardı. Yine bu Kararın 8. maddesinde 14. Temsilciler Kurulunca önerilen ve üyelere uygulanan anket sonuçlarından hareketle Kurum'un ürettiği konutların net 85 ve 125 metrekareler arasında olacak şekilde çeşitlendirilmesi öngörmüştü.
2001 yılı içinde tahsise sunulacak olan 688 adet Ankara Eryaman Konutları Projesinde konut tipleri Karar doğrultusunda çeşitlendirilmiştir. Bu proje kapsamında, net alanı 86 ve 84 metrekare olan konutlara ilaveten, net alanı 117,38 ve 118.08 metrekare olan konutlar da tahsise sunulmak üzere çalışmalar yürütülmektedir.
Ayrıca, bu Kararın 9. maddesinde, Konut Kredisi Yönetmeliğinde gerekli değişiklerin yapılması öngörülmüştü. Bu Yönetmeliklerde gerekli değişiklikler yapılmıştır.
Bu Kararın 10. maddesinde. ekonomik koşullarda meydana gelebilecek ani dalgalanmalarda Kurum ve üye menfaatlarini korumak maksadıyla mesken kredilerine uygulanacak faiz oranlarının belirlenmesine yönelik talimatlar verilmiş ve faiz oranlarını belirlemeye Yönetim Kurulu yetkili kılınmıştı.
Bu çerçevede, piyasalardaki konut kredisi faiz oranları, Karar doğrultusunda, gayet tabiidir ki, sürekli izlenmektedir. Ekonomide meydana gelen olumsuz gelişmeler neticesinde, 9.2.2001 tarihinden itibaren geçerli olmak üzere de faiz hadlerimizde artırımlar yapılmıştır. Aylık 2,25 olarak uygulanan faiz oranları 3,5'e, aylık 2 olarak uygulanan faiz oranı 3'e, aylık 2,55 olarak uygulanan kaynakmaliyet farkı faiz oranı ise % 4'e çıkarılmıştır. Konut kredilerindeki ara vadeler ile ipotek ve indirim oranları yeni faiz oranlarına göre yeniden değerlendirilmiştir.
5 No'lu Kararımızda (11 No'lu Önerge), Kurum tarafından hazırlanan üyelerin ucuz ve kolay konut edinmelerine yönelik çalışmalar ve Kooperatiflere Arsa Satış ve Tahsis Yönetmeliği ile Konut Kredisi Yönetmeliğinde yapılan değişikliklere ilişkin inceleme Raporuna aşağıdaki hususları içerecek şekilde işlem yapılması öngörülmüştür. Bu hususlar (a) ve (b) yansıda görülmektedir. Bu Karar doğrultusunda gerekli değişiklikler yapılmıştır. Kurum'un elindeki arsa stokunun ve koşulların uygun olması durumunda uygulamaya geçilecek ve üyelere ayrıca duyurulacaktır. Bu durumda, şu an itibariyle, bütün herkes gibi, biz de gelişmeleri izliyoruz.
5 No'lu Kararın 2. maddesinde Konut Ön Biriktirim Sistemine üyelerin katılımının artırılması için gerekli tedbirlerin alınmasının Yönetim Kurulunca yapılması hususu ele alınmıştı.
Bu çerçevede, Konut Ön Biriktirim Sistemine üyelerin katılımının artırılması için duyuru, ilan ve konferanslara devam edilmektedir. 2000 yılında üyelerin sisteme katılım oranında bir önceki yıla göre %127.3 artış sağlandığı görülmektedir.
5 No'lu Kararın 3. maddesi İkitelli-İstanbul arsasının rantabl nasıl değerlendirilebileceği hususunda Kurum'ca bir çalışma yapılmasıydı.
Bu Karar çerçevesinde bir rapor hazırlanarak, 41. Genel Kurulumuza sunulmuş bulunmaktadır.
6 No'lu Kararımız üyelerimizin görüş ve beklentilerini tespit amacıyla ve Genel Kurul kararlarına daha etkin olarak yansıtılması gayesiyle anketlerin düzenlenmesi, bunların dergilerle yayımlanması ve anket sonuçlarını, analizlerini içeren raporun Genel Kurul öncesi Genel Kurul üyelerine gönderilmesiydi. Bu Karar çerçevesinde, 39. Genel Kurulun 13 No'lu Kararı gereğince her yıl GeneI Kurul üyelerine sunulan
Beklentilerin artırılması hususuna ilişkin inceleme Raporunda, istatistik bilgilerin yanında, istek ve şikayet konularının da içerik olarak yer almasının sağlanmasını ve bunlara yapılan işlemlerin belirtilerek Olağan Genel Kurul Toplantılarını takiben tüm üyelere bültenlerle iletilmesini öngörmüştü. görüş ve beklentilerini belirlemek amacıyla yapılan anket uygulaması, 2003 yılında tekrar düzenlenecektir. Ayrıca, 2003 yılından evvel de ihtiyaç duyulması halinde tekrarlanması öngörülmektedir.
Ayrıca, üye memnuniyetini artırmak amacıyla üyelere sunulan tüm hizmetler, tek bir müdürlükte, yapılan reorganizasyon çalışmaları çerçevesinde sağlanmıştır.
Burada hedef, bir Genel Müdür Yardımcılığının koordinasyonunda ve onun bu konulara focus olmasını sağlayacak şekilde, yoğunlaşmasını sağlayacak şekilde çalışmaları sürdürmek ve üyelere sunulan hizmetlerin öncelikle ele alınarak, şikayetleri doğrultusunda, talepleri doğrultusunda daha etkin biçimlere getirilmesi sağlanacaktır. Bu, bizim öncelikli görevlerimizden biri olarak değerlendirdiğimiz bir husustur.
OYAK BANK'ın orta vadeli geliştirme planı çerçevesinde internet bankacılığının altyapısının oluşturulması, fon yönetiminin geliştirilmesi veya uygun görüldüğü takdirde güçlü ve tanınmış bir grupla birleşme çalışmalarına hız verilmesi, teknolojik altyapının güçlendirilmesi, mevcut fonlara ek kaynakların aktarılması ve yeni banka şubeleri açılması konusunda çeşitli kararlar alınmıştı. Bu kararlara yönelik olarak, 2000 yılı Temmuz ayında OYAK BANK'ta yönetim değişikliği yapıldı. Yeniden yapılanma çalışmaları başlatıldı. Bireysel ve kurumsal bankacılık için teknolojik altyapının geliştirilmesi yönünde girişimler yürüyor. Mais ile işbirliği yapıldı; bütün Mais bayilerinde on-line/real time kredi uygulamasına başladı. Bu Kasım ayında başlayan ilişkiden oldukça iyi neticeler aldık. Bu sıkıntılı günlerde, bu işbirliği sayesinde, Mais, satışlarını nispeten aksatmadan sürdürebilme olanağına kavuşmuş oldu.
Yine o sıkıntılı günlerde bankanın sermayesi artırılarak, mali yapısı güçlendirilmiş oldu; fakat, bugünkü konuşmalarda da izlediğiniz gibi, OYAK BANK, bu Yönetim Kurulu'nun, idarenin, muhakkak ki öncelikli konuları arasındadır. Eğer, vakit kalır ve müsaade buyurulursa, bu sunumun akabinde, üç beş kelimeyle o konuda da bilgi arz etmeyi ümit ediyorum, arzu ediyorum.
8 No'lu Karara geçersek, bu sosyal hizmetlerimize yönelik olarak, sosyal eşitsizliği, faydalanan üyeler ile faydalanamayan üyeler arasındaki eşitsizliği ortadan kaldırmak maksadıyla bir çalışma yapılması öngörülüyordu.
Bu çalışma yapılarak, hazırlanan rapor Genel Kurulumuza sunulmuştur.
9 No'lu Kararımız (Önerge 21) çerçevesinde ise, üyelerimizin ödedikleri aidat oranlarına ve üyelik sürelerine göre bir ev ve bir otomobil alabilecek imkanların sağlanabilmesi konusunda Kurum tarafından bir araştırma yapılması öngörülmüştü.
Bu çerçevede hazırlanan bir rapor da yine Genel Kurulumuza sunulmuş bulunmaktadır. 10 No'lu Kararı yansıtıyorum. Zamanın alınmaması babında, oldukça geniş çapta hazırlanmış bu Karara yönelik olarak, müsaade ederseniz, sizin de talimatınız çerçevesinde, uygulamayı arz edeyim.
Bu, Kurum'un borç vermede uyguladığı çeşitli faiz oranlarına yönelik bir karardı. Burada zaten gösteriyoruz. Bu Kararda belirtildiği üzere, (a) ve (g) maddelerinin kapsadığı hususlarda işlem yapılmıştır; aynen uygulama sürmektedir.
Dediğim gibi, sizin de talimatınız çerçevesinde hızla geçebilmek babında, alınan bütün bu detaylı kararlar ve belirtilen detaylı faiz oranlarına yönelik kararlar aynen uygulanmıştır. ilgili yönetmeliklerde değişiklik yapılabilmesi için de Yönetim Kurulu'muza gerekli yetkinin verilmesi öngörülmüştü. Bu konuda da, ilgili yönetmeliklerde gerekli değişiklikler yapılmıştır.
Bu Kararın 5. maddesinde, Kıbrıs'ta görev yapan üyelere uygulanan mal kredisi limitinin 680 milyon liradan 1.2 milyara yükseltilmesi öngörülmüştü. Bu öngörü çerçevesinde, verilen talimat çerçevesinde gereği aynen yapılmıştır.
11 No'lu Kararımız çerçevesinde Yönetim ve Denetim Kurulu üyelerimize ödenecek olan hakkı huzur ödemeleri vardı. Bu konunun gereği aynen yapılmıştır ve alınan karar çerçevesinde uygulama sürmektedir.
12 No'lu Karar, Yönetim Kurulu Başkanı'na yönelik olarak sağlanan bir imkana yönelik bir karardı. Bu Karar çerçevesinde gereği yapılmıştır. 13 No'lu Karar, geçmişte yapılan çalışmaları yansıtacak, alınan karar ve temennileri ortaya koyacak şekilde dokümanların hazırlanması, bu dokümanın daha toplantı öncesi Genel Kurul üyelerine gönderilmesi ve bunun tekrarlanmasına yönelikti.
Bu çerçeve içinde, tüm Genel Kurul direktif, karar ve temennileri, ayrıntılı olarak, bir doküman şeklinde hazırlanmış ve Ocak 2001 tarihinde Genel Kurul üyelerine gönderilmiştir. Bu doküman, her yıl güncellenerek, Genel Kurul ve Temsilciler Kurulu üyelerine de gönderilecektir.
13 No'lu Kararımız, bu alınan kararın bir devamı. Bu, Genel Kurul üyelerinin, kopukluk yaşamadan, süreklilik sağlayacak tarzda çalışmalarını sürdürebilmesi amacıyla çeşitli kararların derlenmesi ve çalışma imkanlarının hazırlanmasıyla ilgili bir karardı.
Bu Karar çerçevesinde, Kurum faaliyetleriyle ilgili adı geçen doküman ve kitaplar, yapılan çalışma sonucu fihristlenerek, bilgisayar ortamında, elektronik arşiv olarak Genel Kurul üyelerinin kullanımına sunulmuştur.
Buraya kadar arz ettiklerim kararlardı; bundan sonra alınmış temenniler geliyor.
Bu Temennilerden 1 'incisi iştiraklerimize yönelik bir temenniydi. Kurulun belirlediği hedeflere ulaşmadığı kanaatine varılan kuruluşların analizlerinin yapılarak, rantabl olmayanların bir plan dahilinde rehabilite edilmesi için çeşitli çalışmaların yapılması ve kar getiren alanlara yönelinmesi ve özellikle telekomünikasyon, enerji sektörlerine kaydırılmasıydı. Bu çerçevede, bu temennide yer alan hususlar, Kurum yatırım stratejileri paralelinde muhakkak ki değerlendirilmekte ve detaylı olarak takip edilmektedir.
Mevcut iştiraklere ilişkin inceleme ve değerlendirmeler sürekli olarak yapılmaktadır. Ayrıca, her türlü fırsat yakinen izlenmektedir. Ekonomide yaşanacak gelişmelere uygun olarak da, muhakkak, gereği yapılacaktır. Bu çerçeveden olmak üzere de, zaten, Olağanüstü Genel Kurulumuz toplanarak, Yönetim Kuruluna gerekli yetkiyi vermiştir. Elimizdeki kaynakları kullanabileceğimiz bir fırsatın doğması halinde, bu yönde, muhakkak ki, gerekli adımlaratılacaktır.2 No'lu Temennimiz, Mais'ten yapılacak araç satışlarına yönelikti. Yansıda görülüyor. Bu çerçevede, Mais ile yürütülen çalışmalar sonucu, yurt çapındaki 6 şube müdürlüğüne ilaveten, 31 ildeki 52yetkili satıcıyla anlaşmaya varılmış ve bu yetkili satıcılarda, OYAK üyelerine, 1.1.2000 tarihi itibariyle, şubelerle aynı şartlarda otomobil satışlarına başlamışlardır.3 No'lu Temennimiz huzurevleriyle ilgiliydi; bir rapor hazırlanması isteniyordu. Bu huzurevleri yapılması veya mevcutların satın alınması, işletilmesi, kiralanması hususlarını içeren bir fizibilite raporu Genel Kurulumuza sunulmuştur.4 No'lu Temenni Elazığ'da bir OYPA Mağazasının açılması konusunda fizibilite yapılmasını öngörüyordu.Bu çalışma yapılarak, Genel Kurulumuzun takdirlerine sunulmuştur. 5 No'lu Temenni, OYPA'nın Esbank ile müşterek çalışmasına devam etmesini ve Esbank tarafından üyelere verilen kartların dağıtımında ortaya çıkan eksikliklerin giderilmesine yönelik bir karardı.
Devam Edecek...