Kullanıcı Oyu: 0 / 5

Yıldız etkin değilYıldız etkin değilYıldız etkin değilYıldız etkin değilYıldız etkin değil
 

FacebookMySpaceTwitterDiggDeliciousStumbleuponGoogle BookmarksRedditNewsvine

OYAK kurumunu kuruluş amacından saptıran, OYAK çalışanlarıdır

1960 yılında dönemin albaylar cuntası milli birlik komitesinin emirleri doğrultusunda OYAK’ın kurulması için kanun teklifi verilmesi ve kurumun kurulma amacı.

Bugün bir avuç aç gözlü tipler tarafından emir alan OYAK çalışanları sayesinde; her ay OYAK havuzuna 350 Milyon tl koyan canını hiçe sayıp vatan savunmasında en önde olan OYAK’ın gerçek sahipleri bir kenara atılmış, 300 bin TSK personelinin menfaatine değil de, aç gözlü küçük bir zümrenin egolarını tatmin etmeye yönelik çalışmalar yapan, onların menfaatlerini her zaman en ön planda tutan, onların verdiği emirlere göre hareket eden bir kurum haline gelmiştir.   

OYAK kurumu çalışanları; OYAK kurumumuzun adını, dinleme aletleri ve casusluk işlerine, kanlı danıştay katliamı cinayetlerine, Danıştay katliamı delil karartma aramalarına, verilipte kasıtlı alınmayan milyarlarca dolar batık kredi işlerine, uyuşturucu ve insan kaçakçılığı işlerine ismini karıştıranların yaptıkları yanlarına kar kalarak kovulanların, mala çökme, malı yağmalama, suç işlemek için örgüt kurma, terör örgütlerine maddi yardım ve yataklık işlerine karıştırma gibi işlere karışan bir kurum yapmış ve böyle anılmaktadır oyak kurumumuz.

 

  1. SAYISI : 202

Yurdakuler Muzaffer ve Kaplan Kadri'nin, Ordu Yardımlaşma Kurumu kanunu teklifi ve Güvenlik ve iktisat komisyonları raporları (2/85)

 

 

Milli Birlik Komitesi Yüksek Başkanlığa

Ordu Yardımlaşma Kurumu teşkiline dair olan kanun -teklifimizi, gerekçesiyle birlikte sunuyoruz.\ Gereken işlemin yapılmasını rica ederiz.

Yurdakuler  Muzaffer                     Kaplan Kadri

 

                                                         ESBABI MUCİBE

Halen ordu mensupları da diğer Devlet memurları gibi' Emekli Sandığı Kanunundan faydalanmaktadırlar.

Emeklilik, maluliyet ve ölüm hallerinde kendilerine veya yakınlarına bir maaş bağlamakta ve bundan başka 25 seneden fazla hizmeti olanlar ikramiyeye hak kazanmaktadırlar. Bu yardımların ehemmiyeti inkâr edilmemekle beraber, büyük bir kütle teşkil eden ordu mensuplarının karşılıklı ve mecburi bir yardım ve danışma neticesinde istikballerini daha iyi bir .şekilde teminat altına almaları mümkün görülmektedir. Filhakika, uzun hizmet yılları sonunda T. C. Emekli Sandığından alman maaş ve ikramiye ile ancak mütevazi geçim şartları sağlanmakta, küçük bir ev sahibi olmak hususunda müşküllerle karşılaşılmaktadır. Ordu .mensuplarının vazifeleri icabı, mütemadi faaliyet ve hareket halinde bulundukları ve binnetice birçok nakil ve muhit değiştirme külfetine mâruz kaldıkları için devamlı bir yuva kuramadıkları gibi, istikballerini emniyet altına alacak: derecede tasarruf yapmaya da imkân bulamamaktadırlar.

 İktisadi hayatın gün geçtikçe inkişaf ettiği memleketimizde ordu mensupları her hangi bir sebe\- tahtında vazifeden ayrıldıkları takdirde, bugünkü mevzuat muvacehesinde kendilerine sağlaman yardımlarla kendi içtimai seviyelerine uygun bir hayat seviyesi temin edememektedirler. Ordu mensuplarının istedikleri zaman ordudan ayrılmak imkânına sahip •bulunmadıkları nazarı itibara alınacak olursa, bu meslek mensuplarının istikballerini tahtı temine almak: hususunda, diğer Devlet personeline nisbetle daha nâmüsalt şartlar altında bulundukları kendiliğinden .anlaşılır. Halbuki yabancı memleketlerde askerlik meslekinin cemiyetin hususi alâka ve itinasını üzerine çekmiş bulunduğu ve binnetice bu meslek mensuplarının hayat ve maişetlerinin cazip bir şekilde temin edildiği hususu malum olan bir hakikattir.

Nitekim, Amerika Birleşik. Devletlerinde ordu mensupları mesleklerinin hususiyetleri nazarı itibara alınarak diğer sivil personele nisbetle ayrı bir Emeklilik Statüsüne tâbi tutulmuşlardır. Mutlak bir feragatinefis içinde çalışan ordu mensuplarının milletimizin takdir ve şükranlarına mazhar olduğu muhakkak olmakla beraber T. C. Emekli Sandığının yardımlarını tamamlayıcı bir şekilde ve ordu nıensupl'arnın kendi içlerinde ve kendi malî imkânlariyle bir dayanışma sağlamak suretiyle istikbal endişesinden kurtularak maddi mânevi huzura kavuşmalarını temin maksadiyle (ORDU YARDIMLAŞMA KURUMU) kanun tasarısı hazırlanmış bulunmaktadır. Bu tasarı ile ordu mensupları bir nevi mecburi tasarruf ve sigortaya tâbi olacaklar ve maaşlarından her ay muayyen bir prim kesilmesine mukabil Ölüm, emekliye ayrılma ve maluliyet hallerinde yardıma kavuşmaları mümkün olacaktır.

Ordu mensuplarının kuruma iştirakleri hususu»  mecburiyet altma alınması neticesinde. Ordu mensupları tasarruf fikrine alıştırılacak ve busayede tasarrufun bahşettiği nimetlerden istifade etmiş olacaktır. Kurumun Devlete bir külfet tahmil etmemesi ve kendi malî imkânları ile üyelerine yardım sağlaması düşüncesiyle  rdu mensuplarının kurama iştirakleri mecburi tutulmuştur. Ordu Yardımlaşma Kurumu bilhassa şu bakımdan T. C. Emekli Sandığının yardımlarını tamamlamaktadır.

.1. Emekli Yardım Sandığı Kanunu mucibince toptan ödeme ve ikramiye halleri müstesna, iştirakçilere bir aylık bağlanmaktadır. Halbuki Ordu Yardımlaşma Kurumu üyelerine hizmet yıllarına göre toplu bir meblâğ verecektir.

  1. T. C. Emekli Sandığı Kanunu mucibince, ancak asgari 15 senelik hizmeti olan âdi malûllere âyİik bağlandığı halde. Ordu Yardımlaşma Kurumu .15 seneden ör.ce malûl olanlara ve ölenlere de yardımda bulunacaktır.
  2. Kurumun mevcutlarının işletilmesinde ordu mensuplarının sosyal ihtiyaçları göz önünde bulundurulacak ve bu cümleden olmak üzere:
  3. a) Kurumun daimî üyelerinin mesken inşaat' için, gayrimenkul ipoteği karşılığında (20) seneye kadar vadeli ve faizli krediler açacak,
  4. b) Veya, kurumun daimî üyelerine veya buuta rm kuracakları kooperatiflere ait arsalar üzerinde meskenler inşa etmeye ve bunları peşin veya ipotek karşılığında (20) seneye kadar vâde ve faizli taksitle, kendilerine satacak,
  5. e) Veya daimî üyeleri mesken sahibi yapmak maksadiyie, arsa satınalmaya ve bu arsalar üzerinde meskenler inşa etmeye veya bu maksatla mubayaa edeceği gayrim^nkulleri peşin veya ipotek karşılığında (20) seneye kadar .^âde ve faizli taksitlerle kendilerine satacak,
  6. d) Ordu pazarları, ordu evleri, ordu gazinoları, ordu talebe yurtları ve bu gibi kurumun

daimî üyelerinin her türlü sosyal ihtiyaçlarını karşılamak için gerekli teşebbüslerde bulunacak,

  1. e) Lüzum hâsıl olursa, özel okullar acmayt: ve daimî üyelerin tahsil çağındaki çocuklarınında tahsillerinin temini için yurt dışı tahsil ve staj bursları verecek,
  2. f) Daimî üyelere borç para vere sek ve daha bunlara mümasil her türlü toplu yardımlaşmaimkânlarına en geniş surette sahib olacaktır.

.1. Emekli Yardım Sandığı Kanunu mucibince toptan ödeme ve ikramiye halleri müstesna, iştirakçilere bir aylık bağlanmaktadır. Halbuki Ordu Yardımlaşma Kurumu üyelerine hizmet yıllarına göre toplu bir meblâğ verecektir.

  1. T. C. Emekli Sandığı Kanunu mucibince, ancak asgari 15 senelik hizmeti olan âdi malûllere âyİik bağlandığı halde. Ordu Yardımlaşma Kurumu .15 seneden ör.ce malûl olanlara ve ölenlere de yardımda bulunacaktır.
  2. Kurumun mevcutlarının işletilmesinde ordu mensuplarının sosyal ihtiyaçları göz önündebulundurulacak ve bu cümleden olmak üzere:
  3. a) Kurumun daimî üyelerinin mesken inşaat' için, gayrimenkul ipoteği karşılığında (20) seneye kadar vadeli ve faizli krediler açacak,
  4. b) Veya, kurumun daimî üyelerine veya buuta rm kuracakları kooperatiflere ait arsalar üzerinde meskenler inşa etmeye ve bunları peşin veya ipotek karşılığında (20) seneye kadar vâde ve faizli taksitle, kendilerine satacak,
  5. e) Veya daimî üyeleri mesken sahibi yapmak maksadiyie, arsa satınalmaya ve bu arsalar üzerinde meskenler inşa etmeye veya bu maksatla mubayaa edeceği gayrim^nkulleri peşin veya ipotek karşılığında (20) seneye kadar .^âde ve faizli taksitlerle kendilerine satacak,
  6. d) Ordu pazarları, ordu evleri, ordu gazinoları, ordu talebe yurtları ve bu gibi kurumun daimî üyelerinin her türlü sosyal ihtiyaçlarını karşılamak için gerekli teşebbüslerde bulunacak,
  7. e) Lüzum hâsıl olursa, özel okullar acmayt: ve daimî üyelerin tahsil çağındaki çocuklarının da tahsillerinin temini için yurt dışı tahsil ve staj bursları verecek,
  8. f) Daimî üyelere borç para vere sek ve daha bunlara mümasil her türlü toplu yardımlaşma imkânlarına en geniş surette sahibolacaktır.

 

                                     Güvenlik Komisyonu rapora

                       T..C. Milli Birlik Komitesi Güvenlik Komisyonu

 13.10. 1960

Esas No: 3/85

Karar No: 52

                                                Yüksek Başkanlığa

Millî Birlik Komitesi Üyesi Yurdakuler Muzaffer ve Kaplan Kadrfnin, Ordu Yardımlaşma Kurumu*teşkiline dair olan kanun teklifi, ilgili Bakanlık temsilcilerinin iştirakiyle komisyonumuzda görüşüldü. - .Gerekçede serd edilen izahat muvacehesinde mevzuun • lüzumuna, komisyonumuzca da kaani olunmuş ve teklif aynen kabul edilmiştir.

Havalesi gereğince iktisat Komisyonuna tevdi buyurulmak üzere Yüksek Başkanlığa sunulur.

Güvenlik Komisyonu       Başkan Vekili             Üye                        Üye

        Başkanı              Yurdakuler Muzaffer        Ataklı Mucip     Kaplan Kadri

  Özdilek Fahri

         Üye                            Üye

Karman Suphi         Madanoğlu  Cemal